Węzeł Gdańsk Południe w połowie września czekają duże zmiany w organizacji ruchu. Po niecałym roku funkcjonowania, zniknie czterokilometrowe rondo zastępujące węzeł. W nocy z 12 na 13 września pomorska Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad uruchomi na węźle ciąg główny drogi ekspresowej S6 i jego docelowe łącznice.
Wjazd i zjazd z trasy głównej Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej GDDKiA planuje otworzyć z kolei do końca roku, co pozwoli pojechać nowym odcinkiem S7 w kierunku Żukowa.
Między Żukowem i węzłem cały czas prowadzone są intensywne prace na trasie głównej. Kontynuowane są też działania na połączeniu obu odcinków OMT. GDDKiA kontynuuje roboty na samym węźle Żukowo, głównie w kierunku Lnisk, gdzie DK7 połączy się z obwodnicą Żukowa. W obszarze węzła Lublewo Gdańskie kończone są obiekty inżynierskie i układana jest masa bitumiczna. W najbliższych tygodniach uruchomiona zostanie już w docelowym kształcie drogę wojewódzką nr 221, gdzie obecnie funkcjonuje bajpas. Trwają prace na odcinku leśnym, w miejscu, gdzie znajduje się estakada nad Radunią oraz Miejsce Obsługi Podróżnych Widlino. Na MOP-ie trwają prace bitumiczne i przy obiektach.
Nowy obraz węzła Gdańsk Południe
Zaczyna się kolejny etap przebudowy węzła Gdańsk Południe. Kierowcy będą mogli już korzystać ze wszystkich relacji docelowego układu tego węzła: S6 w kierunku Gdyni i Szczecina, S7 w kierunku Elbląga, Gdańska i Warszawy oraz S6/A1 w kierunku Łodzi.
Prace związane z likwidacją ronda rozpoczną się w nocy z piątku na sobotę. W trakcie robót na bieżąco będzie wykonywane oznakowanie poziome w docelowym kształcie. Jako pierwsza uruchomiona zostanie trasa główna S6 w ciągu trójmiejskiej obwodnicy dla jadących z i w kierunku Łodzi/A1. Następnie otwierane będą poszczególne łącznice, zapewniające obsługę wszystkich kierunków, ale jeszcze bez wjazdu na Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej. Podczas prowadzenie robót niezbędne będzie zamknięcie wszystkich relacji na węźle Gdańsk Południe, które może potrwać do godziny.
GDDKiA zastrzega, że z uwagi na konieczność wykonania części oznakowania poziomego pod ruchem, prace muszą być prowadzone w dobrych warunkach pogodowych. Z tego względu termin przełożenia ruchu na układ docelowy może jeszcze ulec zmianie.
OMT istotna dla Pomorza
32-kilometrowa Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej połączy Południową Obwodnicę Gdańska i drogę ekspresową S6, przejmując ruch z mocno obciążonej, istniejącej Obwodnicy Trójmiasta. Ponadto na przebudowanym węźle Gdańsk Południe można będzie zjechać w kierunku autostrady A1, co zapewni kierowcom skomunikowanie z centralną i południową częścią kraju.
Z kolei obwodnica Żukowa wyprowadzi ruch tranzytowy z tego miasta. Rozpoczyna się w miejscowości Glincz od ronda na skrzyżowaniu z DK20, przetnie S7 na węźle Żukowo i włączy się poprzez rondo w Lniskach do obecnej DK7.
Budowa S7 OMT otrzymała wsparcie z Unii Europejskiej z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowiskowo. Wartość całej inwestycji to prawie 2,9 mld zł, a dofinansowanie wynosi ponad 1 mld.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.